måndag 11 juni 2012

Två näringsställen

Två näringsställen i Helsingborg som jag lite då och då besöker.
Visserligen så finns det också andra ställen som jag besöker men dom har jag inga bilder på.
Dessa kan jag dock återkomma till när jag plåtat dom och hela Helsingborg är ju fullt av olika pubar och restauranger, inte minst så här i sommartid.

Well, först så har vi ju det lokala stamlokuset som ser ut så här:
Rosengådens Pizzeria Helsningborg
Rosengårdens Restaurang&Pub&Pizzeria som ligger bara ett stenkast från där jag bor.
Här kan man alltid slinka in för en bit mat eller en öl, det här stället ligger så väl placerat att om jag bara skall till Willys för att handla lite, så ligger det här rakt mitt emot.
Här finns alltid folk man känner, det är grannar från området och områdena runt omkring som tittar in för att käka lite eller kanske enbart ta en öl.

Nästa ställe som jag har bild på är Bara Rock som ser ut så här:
Bara Rock Helsingborg
Bara Rock ligger på Mäster Palms plats centralt på söder i Helsingborg.
Här är vi ett stort gäng vänner som träffas regelbundet var tredje torsdag året runt.
Jag borde egentligen också ha tagit en bild av den stora uteserveringen på Bara Rock men en sådan har jag inte just nu.
Bara Rock är ett ställe precis som det låter som, här är det rock och med det så menar jag hårdrock!

Well my friends, det var dom här två ställena jag bjuder på just nu. Skall även ta bilder på och presentera andra trevliga ställen i Helsingborg.

Till sist en bild hur jag kan se ut när jag går på Bara Rock och den bilden kommer här:
Vid pennan/tangentbordet,
baaartil



1 kommentar:

  1. Och nu till något helt annat!
    För några år sedan sökte du efter en bra Linux att köra i datorn.
    Vad har du kommit fram till undrar Lasp

    Vore kul att höra så maila till Lasp at Maximarketing.se

    SvaraRadera

Cool Blue Outer Glow Pointer