lördag 23 juni 2012

Midsommarafton

Jaha folks.

Då har det varit midsommarafton.
Jag hade egentligen planerat att gå på en större fest i Rydebäck men ändrade mig i sista stund och satt här hemma hos mig med två goda vänner.

Dagen här i skåne började med regn och rusk men det blev ganska för att inte säga väldigt bra väder framåt kvällen.

Av tradition så gör jag så att jag alltid väntar med såväl nypotatis som matjesill samt jordgubbar tills det är midsommarafton.
Inget fusk här inte och visst fan så smakar det mycket godare när man gått och längtat efter dessa delikatesser.


Jag förstår inte dom som fuskar och börjar med allt detta innan midsommar, då är det ju ingen "upplevelse" man får på midsommarafton.

Här några bilder från "min" midsommarafton.

Flaggan i topp.
Satan i gatan, såååååå man har gått och längtat efter det här.

Det här är min gode vän Jakob.
Och det här är min lika gode vän Mikael
Så blev det då dags för dom efterlängtade jordubbarna, fy jävlar så goooooda dom var.
Ja, så blev det då "kväller" och efter att antal snapsar så lyste stjärnorna ännu klarare *skrattar*.
(Det där var alltså ett skämt)

Vid pennan/tangentbordet,
baaartil


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Cool Blue Outer Glow Pointer